tisdag, februari 20, 2007

20+(++)

Födelsedag imorgon. På plats med lite åldersreflektion alltså. Trots ett arbetslöst singelliv i en rivningsetta med kanylfri dusch på gården är nojan inte här. Istället ligger fokus på vad jag faktiskt är nöjd med. Det är plenty.

Men appropå att bli äldre. Det vuxnaste idag var nog min uppriktiga entusiasm i att kolla på riksdagsdebatt på tv. Ett battle mellan Beatrice Ask och Tomas Bodström engagerade på en nivå som bara en mogen vuxen som jag kan förstå! De båda politikerna var härligt bittska och jag kunde faktiskt inte slita mig från tvn. Poäng till mig!

Hur viktigt det nu är att vara vuxen? Överväger att gå runt och söka jobb imorgon och hota eventuella arbetsgivare med ”Om du inte ger mig jobbet får du inte komma på mitt kalas”. Och mena det.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ida! Underbara människa! När jag kommer hem från Mexiko kan väl vi antingen gå runt tillsammans och inte söka jobb, alternativt söka jobb tillsammans? Förutom att sy och simma naturligtvis. Jaja, det kanske vi hade kunnat reda ut om en vecka när jag är hemma igen. Tiden går för övrigt fruktansvärt fort när man har roligt. Pussipuss!

onsdag, februari 21, 2007  
Blogger Klara said...

hoppas ni har ett utomordentligt trevligt kalas! konstigt och trist att inte vara på plats som sagt.
PUSS

onsdag, februari 21, 2007  
Blogger Frida said...

Grattis Grattis på födelsedagen! schlagerfest 10 mars, boka in!

onsdag, februari 21, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home