onsdag, februari 14, 2007

Arbetslös - Dag 3

Jag lever ett så härligt hemmafruliv(trots att jag varken har man eller liv). Imorse gick jag upp i ottan(klockan 6!) och gjorde frukost åt det lilla mansbarnet som jag vårdat sedan igår. Sedan vinkade jag av honom och ägnade några timmar åt att vältra mig i skvaller. Johanna Sällström dog igår och det suger verkligen, så därför har jag skvallrat med mina väninnor och vänner på telefon om det och diskuterat död, liv och bräcklighet.
Snart ska jag diska och ser ärligt talat fram emot det jättemycket. Ska sedan laga mig en näringsrik lunch och påta lite i min trädgård(läs: i mina två blomkrukor). Fröjdelit liv. Funderar även på att sträcka på kroppen i den luxuösa 50-metersbassängen jag har runt knuten. Kanske ska jag dammsuga och skura golvet när jag kommer hem? Synd att jag inte har så bra utrustning bara. I måndags kunde jag inte köpa mopp för att jag inte kunde bestämma mig för jag ville ha, micro-all- eller polyestermopp. Vad gäller egentligen våren 07? Teleskopskaft får det ju bli i alla fall.

Samtidigt är feministen i mig i brand. Jag såg andra delen av Viljornas kamp idag, dokumentären om FI väg till riksdagen. Jag grät och vill ju förändra. Det där med hemmafruliv och feminism känns inte som hand i handske.
Ja. Svårt det där. Eller egentligen inte. Nästa hållplats: tummen ur röven när det gäller jobbsökande. Hemmafru får man fan va på fritiden.

Förövrigt tycker words rättstavningsprogram att ordet hemmafruliv inte finns, utan ändrar istället automatiskt till hemmafrulik. Spännande.

6 Comments:

Blogger Klara said...

Jag grät också! Förresten kan hemmafrulik kanske vara vad hemmafruarna kommer bli när feministerna tar makten? Lik alltså. Annars lever jag också ett rätt så hemmafrulikt liv. Funderar mest över middagsmaten.

onsdag, februari 14, 2007  
Blogger w said...

jag gillar att vara hemmafru. jag gillar också att vara min egen bäste dräng. allra minst vill jag vara ett feministoffer. godnatt.

onsdag, februari 14, 2007  
Blogger Ida said...

ja. vad blir det för middag idag klara?

elin, din lilla provokatör, vad menar du med feministoffer?

torsdag, februari 15, 2007  
Blogger Klara said...

icapizza!

torsdag, februari 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

Haha hemmafrulik! Skoj, oh så skoj- jättekul!
Jag har städat som en get den senaste timman, allt för att fjäska för klassen som strax kommer på förparty. Angående vilken mopp som gäller 07, hör med Niklas Alexandersson! Eller var det dammsugarpåsar?

torsdag, februari 15, 2007  
Blogger w said...

jag menar att det alltid blir offerposition av feminismen. jag hatar det.

torsdag, februari 15, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home