måndag, februari 12, 2007

Arbetslös - Dag 1

Version 1

Min första dag som arbetslös var fantastisk och jag sökte nästan femtio jobb som alla verkar stimulerande, intressanta och välbetalda. Har fått svar av tio företag och alla vill ha mig på plats redan imorgon, de tycker inte ens intervju är nödvändigt. Det känns kanonkul.

Version 2

Min första dag som arbetslös började med att jag vaknade först klockan elva. Därpå gick jag till Valhallabadet och simmade flitiga 1500 m. Sen åkte jag till Kristin och åt en fantastiskt god lunch och pratade om allt från väder till vind. Efter det åkte jag till stan och spontaninhandlade en röd almanacka från ordning&reda, några raffiga(bomulls)trosor, ett linne samt en t-shirt. Gick sedan till stadsbiblioteket och lånade stor litteratur. Jag sökte sammanlagt noll jobb.

Version 3

Jag klippte mig och skaffade ett jobb.


En version är sann.

3 Comments:

Blogger w said...

kan du inte klippa dig och skaffa dig ett job!


(mikaelhumor?)

måndag, februari 12, 2007  
Blogger Klara said...

men du tål väl inte klor??

tisdag, februari 13, 2007  
Blogger Mikael said...

noll jobb! no offence, but... kan vara ett bra val.

tisdag, februari 13, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home